החשיבות של מיתוג עסקי לבית העסק שלך

מאת צוות מומחי www.expert.co.il

מיתוג הינו מכלול של מאפיינים הכולל את הערכים, התועלות, התחושות, הרגשות והמחשבות, שבעל המותג מעוניין ליצור בקרב הלקוחות, והמבדלים בתודעתו את החברה מכל חברה אחרת. מטרת המיתוג העסקי הינה יצירת מכלול מאפיינים אלו באופן המיטבי, כך שישרת את מטרותיה של החברה, ע"י ריכוזם ל"חבילה" תודעתית אחת והעברתם ללקוח

מיתוג נכון חייב לייצג את החברה וליצור בעייני המתבונן את התדמית המתאימה המייצגת את פעילותה, מאפייניה וערכיה. מכיוון שבני האדם מושפעים מאד מגירויים ויזואליים, המיתוג ברובו נבנה על ידי מסרים ויזואליים המורכבים מצבעים, פונטים, צורות ומשלל מאפייני העיצוב הגרפי. מיתוג עסקי נכון ומדויק, יעביר את המסר ללקוח באופן מיידי, על ידי יצירת התחושה הרצויה כבר מהמבט הראשון.

למיתוג העסקי חשיבות עליונה עבור כל עסק, שכן לרוב החשיפה הראשונית למותג הינה ויזואלית ומהרגע הראשון נבנה בקרב הלקוח הרושם הראשוני, המשליך ישירות על תחושותיו ועל תפיסתו את החברה.

באמצעים ויזואליים יכולה כל חברה ובכל תחום עיסוק, להעביר או לחזק בקרב לקוחותיה ולקוחותיה הפוטנציאליים, את כלל התחושות והרגשות המוכרים לאדם: ביטחון, אהבה, שמחה, פחד, עוצמה, בריאות, צחוק, תיאבון, אושר, ניקיון, הצלחה, יוקרה, שפע וכו'. כך, כבר מרגע החשיפה הראשונה לחברה, מתחיל המיתוג לעבוד ולהשפיע על תודעתו של הלקוח הפוטנציאלי.

על מנת להבין עד כמה חזקה השפעתו של המותג על תודעת הלקוח ותפיסתו, חשבו על תחושותיכם במקרים הבאים:

  • עצרתם ברמזור עם רכבכם לצד רכב הנושא את סמלו של אחד מרכבי היוקרה המוכרים. מהי תחושתכם לגבי הרכב? מה אתם חושבים על בעל הרכב?
  • החלטתם לרכוש לתינוקכם עגלה. לפניכם שתי חנויות למוצרי תינוקות: האחת נושאת לוגו הכולל שם מעולם התוכן של התינוקות המעוצב בצבעים עדינים ורכים, בעוד השנייה חסרת לוגו ייחודי ונושאת רק שם כללי ובנאלי. באיזו חנות תרצו לרכוש את העגלה?
  • החלטתם להביא עמכם יין לארוחת ערב אליה הוזמנתם. האם תעדיפו להביא יין של יצרן יינות מוכר וידוע? מדוע?

בכדי ליצור בקרב הלקוחות את תחושות אלו, ישנו צורך בבניית מיתוג עסקי. לרוב, בניית המיתוג העסקי הינה אחד מהשלבים הראשונים בהקמתו של העסק וישנה חשיבות רבה לביצועה עוד בטרם תחילת פעילותו של העסק. עם זאת, ישנם עסקים רבים המבצעים תהליך הנקרא "מיתוג מחדש", במקרים בהם המיתוג הקיים אינו מצליח להשיג את מטרותיו.

יצירת המיתוג העסקי מתבצעת במספר שלבים, אך בכל אופן כוללת את הפעולות הבאות:

אפיון העסק – על מנת למתג את העסק באופן הנכון, יש להבין תחילה את פעילותו של העסק, מטרותיו, מוצריו ושירותיו, מאפייני קהל היעד, הסביבה התחרותית, מאפייני המתחרים ושפת העיצוב שלהם ועוד. כמו כן, יש לבחון את נקודות המפגש של קהל היעד עם המותג: חנויות, אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, פרסום חוצות, פרסום מקוון וכו', על מנת להבין היכן מבוצעת החשיפה למותג.

עיצוב – בהתאם לאפיון העסק, יוצרים בעלי המקצוע המתאימים שפת עיצוב וחבילת מיתוג מלאה לעסק, הכוללת עיצוב לוגו, בחירת צבעים, פונטים, עיצוב ניירת משרדית, עיצוב תוכן אינטרנטי (באנרים, תוכן לרשתות חברתיות וכו'), עיצוב אריזות מוצר, עיצוב המשרדים והחנויות ועוד. כל זאת על מנת לשמור על אחידות בכל נקודת מפגש של הלקוח עם המותג ובכל מקום בו המותג נוכח.

העיצוב משמש להצגה בכל מדיה רלוונטית, בכל פלטפורמה פרסומית ושיווקית, בכל מפגש ישיר עם הלקוח ובכל חשיפה מקרית בפניו.

שיווק ופרסום – מיתוג אינו יכול להשיג את מטרותיו ללא פעילות שיווקית ופרסומית משלימה, המותאמת לערכיו של המותג ומיועדת ליצור עבורו את התדמית הנכונה בתודעתו של הלקוח. תהליכי שיווק ופרסום שמבוצעים לאחר מיתוג עסקי נכון, יהיו אפקטיביים והעלי תפוקה מרבית, לעומת זאת, מיתוג עסקי שאינו מקצועי ואינו מותאם לפעילותה של החברה, עלול שלא לתרום דבר לפעילות השיווקית ואף לא להפיק ממנה תועלת ובכך אף לגרום לבעל העסק הפסדים כספיים.

למיתוג העסקי אם כך, חשיבות רבה לכל עסק ובכל תחום עיסוק ובהתאמה נוהגים עסקים, חברות וארגונים להשקיע רבות בבניית המותג ונעזרות בתהליכי שיווק ופרסום שמבוצעים לאחר מיתוג עסקי נכון לשם כך. מיתוג עסקי נכון ייצור בולטות על פני המתחרים בעיניי הלקוח הפוטנציאלי. כמו כן, יעניק ללקוח את התחושות הנחוצות ליצירת תפיסה חיובית של העסק, בהתאם למוצרים ולשירותים אותם מציע.

 

עיקרי הדברים בכתבה:

רוצים לקרוא עוד?

הלוואות
פיננסים

איחוד הלוואות: מדריך מקיף לחסכונות גדולים

איחוד הלוואות הוא תהליך שבו מאחדים מספר הלוואות שונות להלוואה אחת. תהליך זה נערך בדרך כלל כאשר יש לנו מספר הלוואות עם ריביות שונות, תנאים שונים ותקופות תשלום שונות. המטרה היא לקלוט תחת הלוואה אחת את כל ההתחייבויות, במטרה להפוך את הניהול של החזר ההלוואות לפשוט וממוקד יותר.

סולארי
בלוג

דמיינו עולם שבו אתם כבר לא חוששים מהתייקרות החשמל, עולם שבו הבית שלכם מייצר חשמל משלו, חופשי מאחיזתם של תאגידי אנרגיה. אין זה חלום רחוק אלא מציאות מוחשית באמצעות נחלה סולארית.