קמעונאי בגדים באירופה ובאמריקה יושבים עם מלאי עודף ומצמצמים את הזמנות האביב. סוכני הפצה מתמודדים עם איחור בתשלומים. מפעלי בגדים בבנגלדש מתמוטטים.
תעשיית ההלבשה העולמית, שעברה שנה נוראית, רואה את תקוותה להחלמה מנופצת על ידי גל חדש של סגרי קורונה וגמגום בהפצת החיסונים.
חלק מהקמעונאים הגדולים עדיין מטפלים בבגדי השנה שעברה, שהיו נמכרים במכירות חיסול בזמנים רגילים. הרשת הבריטית פרימרק, למשל, מסרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי היא מחזיקה מלאי אביב / קיץ בשווי של כ – 150 מיליון ליש'ט (205 מיליון דולר), ובמלאי סתיו / חורף בשווי של 200 מיליון ליש"ט (275 מיליון דולר) במחירי 2020.
בתור אינדיקציה של היקף הצבר של שווי הבגדים שלא נמכרו ברחבי העולם, בחנויות ובמחסנים, חברת הייעוץ מקינזי מערכיה את שוויו בסכום שנע בין 140-160 מיליארד יורו (168-192 מיליארד דולר) – יותר מכפליים מאשר בזמנים רגילים.
מארקס אנד ספנסר הבריטית והוגו בוס הגרמני אמרו כי ביצעו הזמנות קטנות מהרגיל לקולקציית האביב השנה.
רוב המותגים עכשיו הם מנסים שלמור עם לוחות זמנים מדוייקים כולם מאוד שמרניים ברכישות.
ואכן, סוכן ההפצה בהונג קונג, חברת Li & Fung, המנהלת יותר מ – 10,000 מפעלים ב – 50 מדינות עבור קמעונאים (כולל שחקנים גלובליים), אמר לרויטרס כי חלק מהקמעונאים ביקשו תנאי תשלום מאוחרים יותר.